tirsdag 23. november 2010

Nairobi produksjon 22 - 26 november

I Nairobi uken skulle vi produsere veldig mye av blomster og planter som vi skulle selge på en jule messe på lørdagen den 27 november på Bergeland skole.

Mandag 22 og tirsdag 23. november.
Mandagen og tirsdag startet vi opp med å lage kranser, juletrær, pynter potteplanter og orkideer.
Her ser du hvordan jeg startet med kransen. Det som er viktig å forholde seg til er at alt det grønne ligger samme vei. Jeg la alle endene mot høyre. Det er også viktig at alt blir festet stramt nok og at åpningen i midten er store nok. (bildet er hentet fra marie's blogg)













Her er de 3 første kransene jeg laget. Jeg laget en del ekstra under messen, men hadde glemt kameraet mitt så jeg fikk dessverre ikke bilder av dem. Jeg har også brukt litt forskjellige grønne materialer inni mellom for å få litt variasjon på fargene på kransen.




































Etterpå begynte jeg å pynte noen ildtopper. Denne gang brukte jeg litt røde ting siden vi ikke hadde laget så veldig mye i den fargen og så er det jo snart jul. Så da plantet jeg blomsten først og la mose over mollen. Deretter la jeg litt rød englehår rundt og noen stjerner på toppen.












Her har jeg plantet noen svibler i en skål sammen med mose og litt pynt.

















Jeg fikk også laget et jule tre av pinner og gran i løp av disse to dagene.
Det jeg gjorde da var å klippe opp pinner i forskjellige str. så festet jeg dem sammen med ståltråd. Etterpå festet jeg gran på pinnene med en litt tynner ståltråd.  Da ble det omtrent slik.

















Når alle pinnene var dekket med gran pyntet jeg treet. Slik ble det.



















post signature

1 kommentar: