torsdag 5. mai 2011

Brudesmykke 2-3 mai.

Mandag 2. mai startet vi med et nytt brude prosjekt. Vi kunne få lage hvilket som helst brudesmykke vi ville. Det var selvsagt smart å lage noe vi ikke kunne så jeg valgte da å lage en moffe. 

Kompetansemålene jeg valgte å følge var:
  • Konkretisere og grunngi ide, design og arbeidprosess i eige arbeid med blomster, som grunnlag for kommunikasjon med kundar og kollegaer.
  • Lage og bruke arbeidteikningar, skisser og annan visuell informasjon.


Så før vi begynte måtte vi tegne en arbeidstegning. Noe lignende denne skulle min bli.

Her har jeg laget underlaget av en rød ståltråd som jeg viklet sammen.


Etterpå ranket jeg perler på buljongtråd sammen med litt brudeslør. Egentlig skulle jeg bare ranke brudesløret, men kom fram til at det ble finere med en lag og tykk en som hang ned over også.


Deretter begynte jeg å plassere blomstene.

Bak.


Framme


Til slutt satte jeg på orkideer og ranket litt flere perler på buljontråd.


Slik ble slutt resultatet.






post signature

1 kommentar: